*** Čovjek koji je svjestan ne može se kretati ka prošlosti jer nje nema više. Čovjek koji je svjestan ne može se kretati ka budućnosti jer nje još nema. Čovjek koji je svjestan živi u sadašnjosti, ovdje-sada. Ovdje je njegovo jedino mjesto, a sada je njegovo jedino vrijeme. A pošto je on samo ovdje i sada, vrijeme, kao takvo, išcezava. Vječnost se rađa, bezvremenost se rađa. *** |
Spinalna meditacija
Meditacija |
SPINALNA MEDITACIJA
Šiva kaže: "Usmjeri svu svoju pažnju na nerve, nježno kao da lotos dotičeš, u središte svog kičmenog stuba. Tako budi preobražen."
Tokom ove sutre, tokom ove meditacione tehnike, osoba mora da zatvori oči i da vizualizuje svoj kičmeni stub. Dobro bi bilo da se prethodno pogledaju neke knjige iz fiziologije koje tumače anatomiju tijela ili da se pođe u neki medicinski centar i da se pogleda struktura tijela. Potom sklopi oči i zamisli svoju kičmu. Neka kičma bude ispravljena, izdignuta. Zamisli je, prikaži sebi to, i upravo po sredini toga zamisli nerve, fine kao lotosove latice, kako se listaju iz središta tvog kižmenog stuba. " Tako budi preobražen."
Ako se možeš usredsrediti na kičmeni stub, a potom i na srž u sredini kičme - onaj veoma fini nerv nalik "lotosovoj niti" - kako prolazi kroz to, nastoj ga zamisliti. To usmjeravanje ka takvoj slici će te odvesti do tvog centra. Zašto? Kičmeni stub je osnova čitave tvoje tjelesne strukture. Sve se kroz to prožima. I zaista, tvoj mozak nije ništa drugo do samo jedan završetak kičmenog stuba. Fiziolozi tvrde da to nije ništa drugo do izraslina na gornjem kraju kičme. Tvoj mozak je samo nastavak kičme. Tako je tvoja kičma povezana sa čitavim tijelom. Sve je povezano sa njom. Upravo zbog toga se ona i zove stub, osnovica. A u tom stubu postoje stvari nalik nitima, ali fiziolozi još ništa o tome ne govore jer je to nematerijalno. U tom stubu, upravo u sredini, postoji jedna srebrnasta nit - jedan veoma fini nerv. Ali to nije nerv u fiziološkom smislu riječi. Ti ga ne možeš operacijom pronaći; on se tu ne može naći. On se samo može uočiti u dubokoj meditaciji. On je tu: to je nematerijalno. To je energija, a ne materija. I zaista, ta energetska nit u sredini tvog kičmenog stuba je tvoj život. Putem nje ti si povezan sa nevidljivom Egzistencijom, a isto tako i sa onim što se vidi. To je most između uočljivog i nevidljivog. Kroz tu nit ti si povezan sa tijelom, a kroz nju si povezan i sa dušom.
Prvo vizualizuj kičmu - i tada ćeš se osjetiti veoma čudno. Ako samo pokušaš da zamisliš kičmu, ti ćeš to moći i vidjeti. Ako se potrudiš da to vidiš, to neće biti samo tvoja imaginacija. Ti ćeš biti sposoban i da vidiš svoj kičmeni stub. Ja sam tu tehniku radio sa mnogim ljudima. Ja sam obično davao ljudima slike strukture tijela kako bi oni mogli zamisliti kako kičma iznutra izgleda. Potom su oni započinjali tu tehniku. Posle nedelju dana oni bi dolazili da mi kažu: "Bilo je veoma čudno. Pokušavao bih da zamislim sliku koju si nam dao, ali često bi ta slika iščezavala i ja bih vidio neku drugačiju kičmu. To nije bila kičma sa slike koju si nam ti dao." Na to bih mu ja odgovorio: "Sada si na pravom putu. Sada zaboravi sasvim tu sliku, i nastavi da gledaš kroz kičmu koja ti se ukazala."
Čovjek može vidjeti vlastitu strukturu tijela ako pogleda iznutra. Mi to nikada ne pokušavamo jer je to zaista veoma zastrašujuće, skoro gadljivo; jer kada vidiš svoje kosti, krvne sudove, bivaš zaplašen. Zato smo, zaista, sasvim blokirali svoj um za mogućnost promatranja svog tijela iznutra. Mi promatramo svoje tijelo samo spolja, isto kao da neko drugi gleda na naše tijelo. To je isto kao kada bi ti izašao iz ove sobe i pogledao je spolja. Tada ti samo možeš vidjeti i upoznati spoljašnje zidove. Uđi unutra i pogledaj kuću iznutra: tada možeš vidjeti i unutrašnje zidove. Ti samo promatraš svoje tijelo spolja, kao da gledaš na nečije tuđe tijelo. Ti nijesi nikada pogledao u svoje tijelo iznutra. Mi smo sposobni za to, ali usled tog straha, nama to izgleda čudna stvar.
Indijske knjige joge govore mnoge stvari koje su sasvim postavljene na naučni nivo, i koje naučno objašnjavaju stvari, ali to nauka još ne može da prihvati. Kako oni to mogu shvatiti? Hirurgija i nauka o anatomiji tijela je nedavno otkriće. Kako oni mogu znati sve o nervima, o svim centrima, o čitavoj unutarnjoj strukturi? Oni znaju samo nešto o zadnjim otkrićima: oni samo o tome raspravljaju; oni samo na tome rade. Joga je uvijek bila svjesna svih osnovnih i značajnih stvari u tijelu. No, naučnici nijesu radili na tome, nijesu to istraživali, nijesu secirali tijelo, kako su onda to mogli znati? I zaista, postoji jedan drugačiji način da se promatra tijelo - da se tijelo vidi iznutra.
Ako se možeš usredsrediti ka unutra, iznenada ćeš moći vidjeti svoje tijelo - unutarnju šemu tijela. Ovo je dobro za one koji su dublje tjelesno orijentisani. Ako sebe vidiš kao materijalistu, ako sebe osjećaš samo kao tijelo, ova tehnika će biti od velike pomoći za tebe. Ako osjećaš da si samo tijelo, ako vjeruješ u Čarvaka ili Marksa, ako misliš da čovjek nije ništa drugo do tijelo, ova tehnika će biti veoma korisna za tebe. Onda nastavi da promatraš anatomiju tijela.
U starim tantričkim i joga školama oni su koristili mnoge kosti. Čak i danas ćete naći tantrike sa nekim kostima, sa nekim dijelom čovjekove građe. Zaista, to pomaže pri koncenrtisanju iznutra. Prvo se oni usredsrede na lobanju, zatvore oči i osmotre lobanju. Oni prvo započnu da promatraju lobanju spolja, a onda, malo po malo, počinju da osjećaju vlastitu lobanju. Tada se njihova svijest fokusira. Promatranje lobanje spolja, zamišljanje iste, pomaže za bolje uživljavanje. Kada si jednom fokusiran unutra, ti se možeš kretati od stopala do glave. Ti možeš ući unutra, a to je jedan veliki univerzum.
Ova sutra koristi kičmeni stub jer je unutar njega smještena nit života. Zbog toga je intencija da se uspravi kičma jer ako ona nije uspravljena, ne može se vidjeti unutarnja nit. To je veoma delikatno, to je veoma suptilno. To je sićušno. To je samo jedan protok energije. Zato ako je kičmeni stub ispravljen, sasvim ispravljen, samo tada možeš osjetiti bljesak te niti. Ali naš kičmeni stub obično nije ispravljen. Hindusi su uvijek nastojali da djeci od djetinjstva ispravljaju kičmeni stub. Njihov način sjedenja, način hodanja, ležanja, sve je to u osnovi usmjereno ka ispravljanju kičme. Ako kičma nije prava, onda je veoma teško da se uoči unutrašnja nit, srž kičme. To je veoma delikatno- i zaista, to uopšte nije materijalno. To je nematerijalno; to je snaga. Ako je kičmeni stub sasvim prav, onda se ta nit snage lakše uočava.
"Tako budi preobražen". A kada jednom osjetiš, uočiš i realizuješ tu nit, ti ćeš biti ispunjen novom svjetlošću. Ta svjetlost će dolaziti iz tvog kičmenog stuba. To će se širiti čitavim tvojim tijelom; to čak može izaći iz tvog tijela. A kada ta svjetlost izađe iz tvog tijela onda je tvoja aura vidljiva.
Osho
Knjiga tajni 1